BÆREDYGTIGHED

Bæredygtigt museum

På Museum Mors har vi et ønske om at være et bæredygtigt museum. I det daglige gør vi, hvad vi kan for at mindske vores forbrug og bidrage til en bedre fremtid.

100 procent af vores el-forbrug er fremstillet af vindkraft, hvilket vi er stolte af. Se vores bevis via linket nedenfor.

Diplom Klimatiltag Museum Mors

En del af Danske Museers grønne charter

Museum Mors er medunderskriver af det grønne charter, som brancheorganisationen Danske Museer lancerede i efteråret 2023.

Ved at skrive under forpligter museet sig på en række grønne målsætninger. Du kan læse mere om charteret, og hvad vi har forpligtet os på via linkene nedenfor.

Charter for grøn omstilling af danske museer Charterbevis

Bæredygtighedsansvarlig

I tråd med det grønne charter har museet udpeget en bæredygtighedsansvarlig og nedsat et bæredygtighedsudvalg i organisationen. På museet arbejder vi i øjeblikket på at udarbejde en konkret bæredygtighedsstrategi.

Vores bæredygtighedsansvarlige kan kontaktes på formularen herunder.

vandmaerke vandmaerke