BESTYRELSE

Museets bestyrelse

Forperson: Charlotte Overgaard Clausen.

Kommunikations- og marketingschef på BILA, tidl. formand for Visit Mors.

Udpeget på baggrund af særlige forudsætninger og indsigt af betydning for museets arbejde: Kommunikation, markedsføring, ledelse, turisme og erhvervsliv.

Næstforperson: Ellen Philipsen Dahl.

Uddannet arkitekt. Marketingschef hos Morsø Jernstøberi, kommunalbestyrelsesmedlem (DB), næstformand for Udvalget for Børn, Kultur og Turisme. Udpeget af Morsø Kommune.

Kompetencer og indsigt af betydning for museets arbejde: Arkitektur, markedsføring, kommunalpolitik og erhvervsliv.

Pia Storm.

Læreruddannet. Souschef på Roslev Skole, kommunalbestyrelses-medlem (S), medlem af Udvalget for Børn, Kultur og Turisme. Udpeget af Morsø Kommune.

Kompetencer og indsigt af betydning for museets arbejde: Grundskoler, undervisning, børn og unge og kommunalpolitik.

Rasmus Friis Sørensen.

Destinationsdirektør, Destination Limfjorden, Tidligere innovationschef ved Dansk Kyst- og Naturturisme.

Udpeget på baggrund af særlige forudsætninger og indsigt af betydning for museets arbejde: Databaseret forretningsudvikling, turisme, markedsføring og salg.

Mette Marie Seerup.

Medlem af Ung Kults Styregruppe for Kulturmødet, historiestuderende og studentermedhjælper på Aarhus Universitet.

Udpeget på baggrund af særlige forudsætninger og indsigt af betydning for museets arbejde: Unge som målgruppe, Kulturmødet, museer og historiestudiet.

Susanne Rosendal Lauersen.

Historielærer på Morsø Gymnasium, historieuddannet fra Syddansk Universitet.

Udpeget på baggrund af særlige forudsætninger og indsigt af betydning for museets arbejde: Undervisning, ungdomsuddannelser og unge som målgruppe.

Henning Haaning.

Uddannet elektriker. Tidligere selvstændig erhvervsdrivende (Valgt af Museets Venner)

Randi Ottosen.

Uddannet lærer, formand for Slægtshistorisk Forening Thy/Mors (Valgt af Museets Venner)

Jan Audun Rasmussen.

Museumsinspektør (medarbejderrepræsentant)

Museets bestyrelse 2024

Museets bestyrelse marts 2024. Bagerst fra venstre ses Henning Haaning, Rasmus Friis Sørensen, Charlotte Overgaard Clausen og Jan Audun Rasmussen. I forreste række fra venstre er det Susanne Rosendal Lauersen, Pia Storm, Randi Ottosen, Ellen Philipsen Dahl og Mette Marie Seerup.