INDSKOLING

Forløb og rundvisninger for 0.-3. klasse

Fossil- og Molermuseet

Luffe og fossiljagten

Tag børnene med på en spændende tur til Fossil- og Molermuseet, hvor de ud fra tegnefilmen om skildpadden Luffe lærer om hvordan livet formede sig for 55 mio. år siden. På museet kan I både se Luffe, samt en masse andre spændende fossiler, som museets formidler kan fortælle jer en masse om. Efter I har været rundt på museet, går turen ud i molergraven, hvor I selv kan gå på jagt efter fossiler.

Dueholm Kloster

Tidsrejse til skolen i gamle dage

Kom ind og oplev hvordan det var at gå i skole i midten af 1800-tallet. I dette forløb skal vi lege os ind i en anden tid, hvor man i skolen rejste sig op, når læreren kom ind i lokalet og man ofte skulle lære tingene udenad. Vi skal synge, lære om Luthers Lille Katekismus og skrive på tavler med grifler og kridt. Til sidst kan der måske også være tid til en lille leg, hvis børnene nu opfører sig sådan som lærerinden siger de skal.

Dueholm Kloster - Lokal Danmarkshistorie

Besøg Dueholm Klosters hovedbygning og få en rundvisning. Dueholm Kloster er et skattekammer, når det kommer til sjove og spændende historier fra Danmark og Mors. Vores formidler tager jer med på en tur igennem museet og fortæller jer en masse gode fortællinger undervejs.

Julens kulturhistorie på Nisseversitetet

Når kulden begynder at melde sig, forvandler loftet på Dueholm Kloster sig til en af verdens mest prestigefulde skoler for nisser. De to professorer Minerva Strix og Sibel Scribo ser frem til at modtage en masse nye studerende. Hvert år sammensætter de et nyt pensum, som altid omhandler deres speciale julen og dens mange traditioner. Kontakt museet, hvis I ønsker at vide mere om årets emne.

Book et forløb for 0.-3. klasse via kontaktformularen