MOLERGRAVEN

Besøg på egen hånd i museets molergrav

På Fossil- og Molermuseet kan man leje værktøj til selv at gå på jagt i molergraven, som ligger lige ved siden af museet.  Museets medarbejdere viser gerne, hvordan man gør, og hvor man skal gå hen.

Og har du heldet med dig på fossil-jagten, vil samme medarbejdere gerne fortælle dig, hvad det er for en fisk eller fugl, du har fundet. Alternativt kan du se det på den store tavle med de mest gængse fossiler, der hænger på museets væg. Er du særlig heldig, har du måske fundet et stykke danekræ!

Graven kan også besøges uden for museets åbningstid. Man kommer nemmest til molergraven ved at følge Skarrehagevej med nord og dreje til venstre efter nogle få hundrede meter.

Museet gør opmærksom på, at færdsel i molergraven sker på eget ansvar.

En hammer med flad side, f.eks. en murerhammer, eller en sløv kniv er nødvendige redskaber at medbringe, hvis man vil lede efter fossiler. I tilfælde af regnvejr er gummistøvler også en god idé.

I museets åbningstid er det muligt at leje en hammer i museumsbutikken til 20 kr. i timen.